^_^

Wednesday, January 19, 2011

.: Berebut duit syiling di lebuh raya :.





SEREMBAN - Kilometer 243 Lebuh Raya Utara-Selatan menghala ke selatan berhampiran susur keluar Pedas dekat sini yang sentiasa sibuk semalam bagaikan 'pesta' apabila orang ramai berebut-rebut mengutip duit syiling yang bertaburan di lebuh raya itu.
'Pesta' itu berlaku apabila sebuah kenderaan Toyota Hilux yang membawa satu peti duit syiling berjumlah RM75,000 terlibat dalam kemalangan.
Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, peti tersebut tercampak keluar dari pacuan empat roda itu selepas kenderaan itu dilanggar dari belakang oleh sebuah kereta BMW.
Akibatnya ribuan duit syiling 10 sen, 20 sen dan 50 sen bertaburan di lebuh raya sepanjang kira-kira 100 meter.
Keadaan itu menyebabkan ramai pengguna jalan raya menghentikan kenderaan masing-masing di bahu jalan untuk mengutip duit syiling.
Kehadiran beberapa anggota polis dan pekerja lebuh raya gagal menyuraikan orang ramai yang terus mengutip duit syiling tanpa menghiraukan keselamatan mereka.
Orang ramai meninggalkan lokasi itu selepas duit syiling itu habis dikutip tiga jam kemudian.

: kosmo online :

12 BuDaK pUrpLE:

nelly said...

sampai macam itu sekali ??
teruknya . .

.: iEyLa :. said...

nelly: huhu..tu r..duit syiling kot..

eMMe said...

nak duit nak duitttt
alaaa~dowang dpt duit
akak nak gak ieyla...hhuhuhu...

.: iEyLa :. said...

kak emme: akk xyah duit da..kan da dpt tupperware..lalala

papabear said...

itu duit orang lain... haram tu :)

Bulan said...

kalo i.i pun benti.ehee duit kot.ahakss

eRza farEeha said...

75000 kn..wow..hhaa

.: iEyLa :. said...

papabear: huhu..ntah diorg..

bulan: u la antara org yg wat jam kat jln..hehehe

erza: klu duit kertas lg best..haha

Aizuddin Hanis said...

huhuhu~~ skenye wet syiling....tp harap owner 2 dpt blk ah...2 hak die 2.haram sape y ambk..

.: iEyLa :. said...

AH: tu la..xleh nk watpe kot..

qhais said...

bodo tol klu sape yg kutip tu....hnya rm5,6 nya duit syiling...,jadi haram darah daging....kalau duet kertas lain laa...huhuhuhu....nmpak rendah gila martabat org malaysia...malu aku...

aresaliyana said...

gila ah... dasyat!!!! hehe

.