^_^

Saturday, November 27, 2010

.: Teringat kenangan pisang goreng :.

SHAH ALAM - Bagi membalas jasa ibu yang terpaksa menyara keluarga dengan berniaga pisang goreng sejak kematian bapanya, 14 tahun lalu, Amir Abdul Azim Jamaluddin berazam belajar bersungguh-sungguh bagi memperoleh keputusan cemerlang dalam pengajiannya.



Berkat kesungguhan menimba ilmu, Amir Abdul Azim, 24, semalam menerima Anugerah Naib Canselor bagi Ijazah Sarjana Muda Sains (Kepujian) Pengurusan Hotel dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (CGPA) 3.66 pada Istiadat Konvokesyen UiTM Ke-73 di Dewan Sri Budiman di sini semalam.
Kata Amir Abdul Azim, dengan kecemerlangannya itu, beliau berazam untuk terus mencipta kejayaan dalam pengajian dan kerjaya seterusnya bagi membalas jasa ibunya, Kamisah Sooki, 44.
"Ibu sebagai ibu tunggal banyak berkorban untuk menyara kami empat beradik dengan bekerja sebagai pembantu kedai makan dan berniaga pisang goreng sejak bapa meninggal akibat kanser.
"Jadi, dengan kejayaan ini, saya akan bekerja dan memastikan hidup ibu saya tidak lagi susah," katanya yang berasal dari Johor Bahru.

kosmo online 

2 BuDaK pUrpLE:

Anonymous said...

A motivating story to be shared with others!

Unknown said...

tengok selempang tuh teringat kenangan timegraduation diploma dulu... last minit baru dapat selempang... seb bek dpt lau x ase xder makna jer belajar selama ni.. kenangan kan..

.